• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 2 شهریور 1398
کد مطلب : 74034
+
-

اکران آثار جشنواره فیلم کودک و نوجوان در شیراز

جشنواره
اکران آثار جشنواره فیلم کودک و نوجوان در شیراز

نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان از پنج‌شنبه ٣١ مرداد به مدت ۵روز در شیراز آغاز شد. این جشنواره هر روز با 2 نوبت نمایش در شیراز درحال برگزاری است. 

به گزارش ایرنا، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: فعالیت کودکان و نوجوانان به عنوان داوران این جشنواره، از ویژگی‌های منحصر به فرد این دوره در شیراز است. این نخستین بار است که کودکان و نوجوانان به داوری فیلم‌های یک جشنواره می‌نشینند.

«مهدی رنجبر» افزود: برای آن‌که این کودکان و نوجوانان بتوانند فیلم‌ها را داوری کنند، کارگاه آموزشی داوری و نقد فیلم برای حدود ٤٠ کودک و نوجوان برگزار شده است.  وی با اشاره به تغییر ذائقه کودکان و نوجوانان در عرصه فیلم و سینما ابرازکرد: حوزه فیلم‌سازی باید برای ارتقای این قشر از جامعه اهتمام ویژه‌ داشته باشد و با استفاده از کارشناسان اجتماعی و روان‌شناسان متخصص در زمینه کودکان و نوجوانان هم از دید محتوایی و هم از دید شکلی، فیلم‌های جذاب این مقطع سنی را تولید کند.

رنجبر اعلام کرد: سالن زرد مجموعه هنری شهر آفتاب شیراز که میزبانی این جشنواره را بر عهده دارد، فیلم‌هایی از ایران، مکزیک، فرانسه و لوکزامبورگ را پخش خواهد کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: کودکان و نوجوانان داور این دوره جشنواره بین‌المللی پس از آیین آغاز جشنواره به تماشای نخستین فیلم نشستند و سپس با راهنمایی حمیدرضا مؤمنی و صمد خدادوست از مربیان داوری فیلم کودکان و نوجوانان، نخستین داوری خود را به صورت مکتوب به مجریان جشنواره تحویل دادند.  سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از ۲۸ مرداد در اصفهان آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید